01

Pierwsze kroki


Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Dowiedz się, jak rozpocząć pracę z użyciem kanału realizacji projektów.

1. Jak zacząć?
Jeśli jeszcze nie założyłeś konta, możesz to zrobić klikając tutaj – wystarczy, że podasz swój adres e-mail i hasło. Po poprawnym zapisaniu danych zalogujesz się do systemu, a na skrzynkę e-mail otrzymasz link aktywacyjny.
2. Czy mogę przetestować Klamp przed zakupem?
Oczywiście, każdy może założyć 14-dniowe konto testowe. Zostaną Ci udostępnione wszystkie funkcje, abyś mógł poznać narzędzie i zrozumieć, w jaki sposób pomoże Ci w bieżącej pracy nad realizacją projektów i komunikacją z klientem. Możesz założyć swoje konto klikając tutaj
3. Jak działa system Klamp?
Freelancer tworzy projekt, w którym uzupełnia listę zadań, ustala kwotę poszczególnych zadań oraz określa czy zadania wymagają akceptacji kwoty przez klienta. Freelancer może w trakcie rozszerzać projekt o kolejne zadania i przypisywać im kwotę. Dzięki temu klient otrzymuje informacje o dodatkowych kosztach, a freelancera uchroni to przed finansowaniem zadań lub poprawek. Freelancer udostępnia projekt klientowi w formie e-maila lub wygenerowanego unikalnego linku. W ten sposób klient otrzymuje łatwy dostęp do projektu, w którym może monitorować przebieg realizacji projektu, komunikować się poprzez panel dyskusyjny, zgłaszać poprawki, udostępniać pliki, pobierać raporty oraz dokonywać płatności.
4. Jak stworzyć nowy kontakt w bazie klientów?
Przejdź do zakładki Klienci, a następnie wybierz Dodaj nowego klienta. Kolejnym krokiem jest uzupełnienie informacji o kliencie.
5. Dashboard - wgląd do statystyk po zalogowaniu
Po zalogowaniu się do systemu zobaczysz Dashboard. Przedstawia on podstawowe statystyki konta, które zawierają zrealizowane i opłacone zadania z ostatnich 14 dni. Dodatkowo znajdują się 3 sekcje informujące o aktualnym abonamencie, dostępnych środkach na portfelu oraz ilości projektów. Prawa kolumna prezentuje powiadomenia z aktywnością.
6. Jak dostosować powiadomienia do swoich preferencji?
W celu dostosowania powiadomień wyświetlających się w prawym panelu dashboardu, przejdź do ustawień konta, wybierz zakładkę Powiadomienia i zaznacz komunikaty, które Cię interesują.
7. Jak zmienić hasło?
Aby ustawić nowe hasło do logowania, kliknij tutaj a następnie wybierz opcję Przypomnij hasło. Wprowadź adres e-mail na który otrzymasz pin aktywacyjny, skopiuj go i zapisz w linku podanym w e-mailu. Dotychczasowe hasło zostanie zastąpione tymczasowo PINEM. Po zalogowaniu się wejdź w ustawienia konta, wybierz zakładkę Bezpieczeństwo, wprowadź kod PIN i ustal nowe hasło.
02

Projekty


Najważniejsze informacje dotyczące tworzenia i zarządzania projektami.

1. Jak stworzyć projekt?
Przejdź do zakładki Projekty, a następnie wybierz Stwórz nowy projekt. Wprowadź podstawowe informacje o projekcie w kolejności: nazwa projektu, termin realizacji projektu oraz wybierz klienta. Ważne! Jeśli nie masz stworzonego profilu klienta w bazie, możesz w polu ''klient'' wprowadzić adres e-mail klienta, aby automatycznie po stworzeniu projektu dodać nowego klienta do bazy.
2. Jak dodać zadania do projektu?
Przejdź do projektu, a następnie w dostępnym polu listy zadań, wprowadź nazwę nowego zadania, ustal kwotę zadania oraz zaznacz czy kwota zadania ma zostać zaakcetowana przez klienta.
3. Jak wysłać klientowi zaproszenie do projektu?
Przejdź do projektu do którego chcesz wysłać zaproszenie, a następnie wybierz opcję ''Wyślij zaproszenie''. Wypełnij niezbędne informacje pozwalające wysłać zaproszenie: e-mail klienta, imię klienta lub osoby zarządzającej projektem (imię lub nazwa firmy posłuży do personalizacji wiadomości) oraz możesz dołączyć treść do zaproszenia. Możesz również wysłać zaproszenie w innej formie (np. wysyłając link na Messengerze), aby to zrobić, należy wybrać zakładkę Podsumowanie, a następnie nacisnąć na ''Link do projektu dla klienta''.
4. Klient nie otrzymał zaproszenia do projektu - co w takim przypadku?
Jeśli klient zgłasza, że nie otrzymał zaproszenia do projektu w formie e-mail, to alternatywą jest przesłanie unikalnego linku. Aby to zrobić, należy przejść do projektu, wybrać zakładkę, Udostępnij, a następnie nacisnąć na "Link do projektu dla klienta".
03

RAPORTY


Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania związane z raportami.

1. Co to jest raport?
Raport to sprawozdanie przedstawiające stan poszczególnych zadań realizowanych przez wykonawcę projektu.
2. Jak dodać własny logotyp do raportu?
Aby spersonalizować raport w formie PDF, przejdź do zakładki Raporty, a następnie wejdź do sekcji Ustawienia. Wgraj plik graficzny do systemu i zaznacz aktywne wyświetlanie logotypu w raporcie. Plik powinen mieć wymiary 600x200px.
3. Co zawiera raport?
Raport zawiera okres raportowania, datę wygenerowania raportu oraz najważniejsze informacje o stanie poszczególnych zadań.
4. Jak stworzyć raport?
Przejdź do projektu do którego chcesz stworzyć raport, a następnie naciśnij Stwórz raport. Zaznacz za pomocą suwaka okres raportowania i zapisz raport. Należy pamiętać, że brak aktywności w danym okresie nie pozwoli na stworzenie raportu.
5. Jak wysłać raport do klienta?
Przejdź do zakładki Raporty, gdzie znajdują się wcześniej stworzone przez Ciebie raporty. Aby wysłać raport należy wybrać z Przygotowanych raportów opcję Wyślij do klienta i wprowadzić adres e-mail klienta.
04

Płatności i finanse


Szczegółowe wytyczne dotyczące działania finansów i płatności.

1. Jak wygląda proces rejestracji i weryfikacji systemu płatności?
Aby aktywować płatności online należy zintegrować swoje konto w Klamp z systemem płatności Tpay. Cała instrukcja integracji jest dostępna pod tym linkiem.
2. Jak klient może zapłacić za zadania?
W celu dokonania zapłaty, klient powinien zalogować się do projektu i wybrać zadania przez naciśnięcie funkcji Opłać, która znajduje się przy każdym zadaniu w kolumnie Status. Gdy klient stworzy rachunek i zatwierdzi przyciskiem Zapłać teraz zostanie przekierowany do płatności.
Możliwość wpłat przez klienta jest dostępna w przypadku aktywnej usługi płatności online u freelancera.
3. Jak wysłać rachunek do klienta?
W Klamp umożliwiamy stworzenie rachunku i wysłaniu do klienta w formie e-mail. Aby przygotować rachunek, przejdź do projektu i wybierz zadania do opłacenia przez naciśnięcie funkcji Nieopłacone, która widoczna jest przy każdym zadaniu w kolumnie Status. Gdy utworzysz rachunek i zatwierdzisz przyciskiem Wyślij listę do opłacenia, klient otrzyma przygotowany rachunek.
4. Czy płatności online są bezpieczne?
Zintegrowane płatności online Tpay to system posiadający najwyższej klasy zabezpieczenia gwarantujące bezpieczeństwo transakcji. Wszystkie informacje znajdziesz pod tym linkiem
5. Czy moje środki są gromadzone i przechowywanie przez Klamp?
Nie. Nie mamy dostępu do Twoich środków. Wszystkie transakcje zostają przesłane bezpośrednio na Twój portfel Tpay.

Twoja komunikacja
z klientem w jednym miejscu

Zacznij przygodę z Klamp i rozwijaj swój biznes dzięki
efektywnej komunikacji. Zadbaj o zadowolenie swoich klientów.