Dlaczego freelancer powinien wysyłać raporty klientowi?

W pracy freelancera często spotykane jest otrzymywanie wiadomości ''jak przebiega praca nad projektem i kiedy projekt zostanie ukończony?''. Tu z pomocą przychodzi tworzenie sprawozdań. Raportowanie to nieustanny proces, który warto usprawnić, dzięki czemu ograniczymy czas spędzony na ich przygotowywanie. Przedstawiamy krótki informator jak powinien wyglądać taki dokument.

Czym jest raport?

Raport to pisemne sprawozdanie, za pomocą którego przedstawiane są aktywności podejmowane przez wykonawcę projektu. Szczególnie ważne jest, by był on przejrzysty, aby najważniejsze informacje nie zawieruszyły się w natłoku danych. Raport pomaga monitorować i analizować skuteczność przebiegu pracy nad projektem.

Co powinien zawierać raport?

Dokument powinien spełniać kryteria formalne i być przede wszystkim zrozumiały dla odbiorcy. Część główna zarezerwowana jest na umieszczenie ważnych danych, może być to tytuł projektu, okres raportowania czy data stworzenia. Należy zaplanować i wyróżnić najważniejsze elementy poprzez odpowiednie podkreślenia, pogrubienia i nagłówki. Przed wysłaniem raportu warto sprawdzić czy nie zawiera błędów lub nie została pominięta istotna informacja.

Tworzenie raportu projektu

Dlaczego warto wysyłać raporty?

Raporty oprócz dostarczania informacji na temat projektu są świetnym źródłem budowania relacji z klientem. Pokazują profesjonalne podejście freelancera do zlecenia, co może rzutować na dalszej współpracy lub pozyskiwaniu nowych zleceń z polecenia. Raporty to miarodajna informacja o tym, że projekty posuwają się do przodu, a co za tym idzie - zadowolenie i szanowanie czasu klienta.

Jak automatycznie tworzyć raporty dla klienta?

Wykorzystując system klamp możemy automatycznie generować raporty z wybranego przez nas okresu, które będą zawierać szczegółowe informacje o poszczególnych zadaniach. Dodatkowym atutem jest funkcja pozwalająca na dodanie własnego logo, dzięki czemu raporty wyglądają bardzo profesjonalnie, a samo stworzenie zajmuje zaledwienie kilku sekund. Nowe raporty mogą zostać wygenerowane w formie estetycznego PDFa, bez konieczności dalszej korekty edytorskiej. Warto podkreślić fakt, iż stworzone raporty są widoczne i dostępne w jednym miejscu, dlatego nie trzeba ich szukać “po mailach”, gdy niespodziewanie są potrzebne. W ten sposób możemy zoptymalizować proces raportowania.

Już teraz skorzystaj z bezpłatnej wersji programu i przekonaj się jaką wartość dla Twojego biznesu wniesie system Klamp. Gwarantujemy Ci pomoc podczas 14 – dniowego darmowego okresu próbnego. Kliknij tutaj, aby stworzyć konto.

Zarządzanie raportami klienta

Podsumowanie

Po dostarczeniu raportu, warto upewnić się czy dla klienta wszystko jest jasne i czy jest zadowolony z aktualnych wyników. Budowanie pozytywnej relacji z klientem jest istotną kwestią podczas pracy freelancera, a można to robić jeszcze skuteczniej wykorzystując kanał realizacji projektów.

 

Często czytany: Prosty sposób na efektywną komunikację z klientem